Wykonawcy


Nika Lubowicz

Nika Lubowicz  pochodzi z Zakopanego z rodziny muzyków. Tam też ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I st. im. M. Karłowicza w klasach fortepianu oraz gitary. Następnie ukończyła  Liceum Muzyczne w Rzeszowie w klasie fortepianu. Ponadto jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na trzech wydziałach: Dyrygentura Chóralna, Fortepian oraz Wokalistyka Jazzowa.
Na scenie występuje od wczesnego dzieciństwa, jest laureatką wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, m.in. Nagrody Specjalnej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na Bielskiej Zadymce Jazzowej, Nagrody Głównej – „Złota Tarka” na Festiwalu Jazzu Tradycyjnego w Iławie, I Nagrody na Międzynarodowych Spotkaniach Wokalistów Jazzowych w Zamościu, III Nagrody na Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu i wielu innych.

Nika na co dzień współpracuje m.in. ze swoimi braćmi: Dawidem (skrzypkiem zespołu Atom String Quartet) oraz Jakubem (kierownikiem muzycznym Teatru Muzycznego „Roma”); ma także na swoim koncie współpracę z wieloma muzykami polskiej sceny jazzowej, m.in. z Andrzejem Jagodzińskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Wojciechem Karolakiem, Wiesławem Pieregorólką, Piotrem Baronem, Kazimierzem Jonkiszem, Jackiem Namysłowskim, Wojciechem Pulcynem, a także z Sebastianem Karpielem-Bułecką i zespołem Atom String Quartet.

Nika swoje wszechstronne wykształcenie wykorzystuje również w pracy pedagogicznej; ponadto współpracuje z Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie, a także z telewizją Polsat, gdzie jest trenerem wokalnym w programie „Twoja twarz brzmi znajomo”. W 2015 roku znalazła się w gronie 80 laureatów - wybranych spośród ponad 800 osób - prestiżowego programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Dzięki temu 15 października 2015 roku wydała swoją debiutancką płytę pt. „Nika’s Dream”, która uzyskała nominację do Nagrody Fryderyk 2016 w kategorii Jazzowy Debiut Fonograficzny Roku.

W ankiecie Jazz Top 2015 magazynu Jazz Forum została uznana Nową Nadzieją polskiego jazzu. W 2016 roku ukazał się jej drugi - rodzinny album: „Noc nad Betlejem” zawierający autorskie kolędy i pastorałki jej ojca. Nika swoich muzycznych inspiracji nie ogranicza do jednego gatunku; interesuje się każdym wartościowym rodzajem muzyki, co stara się przekładać na swój indywidualny język muzyczny.




Alicja Tarczykowska    

Pianistka, kameralistka, korepetytor wokalny. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. Wiesławy Ronowskiej (2006). Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. Jako stypendystka programu Socrates Erasmus kształciła się również w Istituto Musicale Achille Peri w Reggio Emilia we Włoszech (2005). Ukończyła Podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie (2012). Za osiągnięcia artystyczne otrzymała dwukrotnie Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Nagrodę Prezydenta Miasta Torunia.

Od czerwca 2015 roku uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów Akademia Operowa, realizowanym przez Teatr Wielki -  Operę Narodową w Warszawie. Do tej pory w ramach tego projektu wystąpiła podczas wielu koncertów, a także brała udział w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez takich artystów, jak: Eytan Pessen, Paul Plummer, Matthias Rexroth, Izabela Kłosińska, Ewa Podleś, Jerzy Marchwiński, Neil Shicoff, Tatiana Busuioc, Peter McClintock, Anna Marchwińska i Brenda Hurley.

Od roku 2006 pracuje jako pianista i korepetytor na Wydziale Wokalno - Aktorskim oraz Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od roku 2011 jest również wykładowcą na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Prowadzi ożywioną działalność koncertową jako kameralistka. Towarzyszy śpiewakom podczas licznych koncertów, konkursów, festiwali i kursów mistrzowskich. Posiada bogaty repertuar, zawierający utwory literatury wokalnej i skrzypcowej, a także altówkowej, wiolonczelowej i inne. Otrzymała indywidualną nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz zespołową nagrodę
Rektora Akademii Muzycznej w Poznaniu (2014).     

W roku 2016 towarzyszyła śpiewakom podczas IX Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli oficjalnego pianisty Konkursu.          




Vadim Brodski

Niezwykła osobowość sceniczna, znany na całym świecie wirtuoz skrzypiec, potomek znakomitego Adolfa Brodskiego. Już w wieku 11 lat występował jako solista z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Kijowie. W 1982 r. zadebiutował w Nowym Jorku. Artysta gra na skrzypcach Gennaro Gagliano z 1747. Jest jednym z nielicznych skrzypków, którzy mieli zaszczyt zagrać na słynnym instrumencie Il cannone Guarneri del Gesu, należącym do Niccolo Paganiniego.

Vadim Brodski należy do grona nielicznych skrzypków, którzy potrafią zagrać wszystko. Z pasją
gra klasykę, muzykę współczesną i jazz. Zaciera muzyczne granice. Już w 1986 wziął na warsztat piosenki Beatlesów. Płytę umieścił w swojej oficjalnej dyskografii, obok nagrań Bartoka, Brahmsa, Mozarta, Paganiniego, Czajkowskiego czy Wieniawskiego. Skrzypek świetnie interpretuje także kompozycje jazzowe oraz tanga argentyńskie. Wystąpił również jako aktor w komedii filmowej "To ja złodziej" i w serialu "U Pana Boga w ogródku" reżyserowanych przez Jacka Bromskiego.

W swojej karierze otrzymał pierwsze nagrody na wszystkich międzynarodowych konkursach skrzypcowych, w których uczestniczył: im. Henryka Wieniawskiego (Polska 1977), im. Niccolo Paganiniego (Włochy 1984), im. Tibora Vargi (Szwajcaria 1984). Koncertował z wieloma znakomitymi orkiestrami: Filharmonia Moskiewska, Filharmonia w Sankt Petersburgu, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Mexico National Symphony, London Philharmonic Orchestra, Jerusalem Symphony, New Jersey Symphony, Suisse Romande Orchestra w Genewie.





Bartłomiej Wezner

Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego. Równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli Bartkiewicz. Jest absolwentem Podyplomowego Międzywydziałowego Studium Pieśni Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina (2011) oraz Stażu Artystycznego w zakresie kameralistyki fortepianowej Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w klasie profesorów Mai Nosowskiej i Jana Staniendy (2012). W 2013 roku obronił pracę doktorską i otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych. W 2014
podjął pracę na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku Adiunkta.

Jeden z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji. Razem ze skrzypaczką Joanną Kreft (jako Herbert Duo) został w 2015 roku laureatem III nagrody 16 Międzynarodowego Konkursu Kameralnego Trio di Trieste w Trieście (Włochy), Laureatem Academie de Musique de Lausanne (Szwajcaria) oraz zdobył nagrodę specjalną Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. L. van Beethovena w Lusławicach (Polska). Z zespołem BMF Piano Trio został zwycięzcą St Martin’s Chamber Music Competition w Londynie (2011), zdobył I nagrodę na XIX Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Thessalonikach (2010, Grecja). Od 2008 roku współpracuje z Vadimem Brodskim (m.in. Brodski Jazz Quartet) a od 2011 ze skrzypaczką Marią Machowską. W 2013 roku wraz z Joanną Kreft (skrzypce) i Dominikiem Płocińskim (wiolonczela) założył Herbert Piano Trio. Wraz z ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet, Wezner Ensemble. Wraz z Agatą Schmidt (mezzosopran) został laureatem 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia) w kategorii Lied Duo oraz III nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie (2007), Katowicach (2008), Łodzi
(2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Był pianistą – korepetytorem w Mistrzowskim Kursie Wokalnym Maestry Teresy Żylis -Gara w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatach Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursie Mistrzowskim Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą konkursów: XIV, XV i XVI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015) i IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016). Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy).

Jest stypendystą fundacji Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006, USA), International Dartington Summer School (Wielka Brytania), Beethoven Haus w Bonn (Niemcy), Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2011, 2012, 2017) oraz Programu Stypendialnego Ministra Kultury Młoda Polska (2012).

Nagrywał dla wytwórni CdAccord, Dux, Fonoteus i Acte Préalable. We wrześniu 2013 roku ukazała się płyta BMF Piano Trio Lanscape of Memories z kompozycjami Andrzeja i Roxanny Panufnik, Zygmunta Mycielskiego, Zbigniewa Bargielskiego i Hanny Kulenty wydana przez wytwórnię CdAccord. W roku 2017 ukaże się płyta nagrana wraz z Marią Machowską z utworami Igora Strawińskiego iKarola Szymanowskiego (CdAccord).




Antoni Olszewski

Kontrabasista i gitarzysta basowy. Absolwent Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Członek zespołu Contemporary Noise Sextet, z którym koncertował na wielu festiwalach jazzowych w Polsce i Europie. Miał okazję współpracować z takimi artystami jak Krzysztof Herdzin, Piotr Olszewski, Adam Wendt, Justyna Steczkowska, Marcin "Pawbeats" Pawłowski, Natalia Nykiel.




Jan Wezner

Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2014) – Wydział Instrumentalny, w klasie perkusji prof. Grzegorza Jurczyka. Obecnie student klasyperkusji jazzowej dra Adama Buczka przy Instytucie Jazzu i Muzyki Estradowej w Nysie.

Nauczyciel klas perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Głuchołazach, a także w Państwowej Szkole
Muzycznej I i II st. w Nysie. Pracował także w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Oleśnie oraz w działającym przy niej Młodzieżowym Studium Muzyki Rozrywkowej. Udziela się jako perkusista klasyczny i jazzowy, współpracując z m.in. Orkiestrą Filharmonii Gorzowskiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, kwartetem saksofonowym Saxesfull Plus, Vadimem Brodskim czy zespołem Take Style. W 2014 r. wystąpił podczas Koncertu Karnawałowego w Filharmonii Pomorskiej wykonując Koncert na kotły Neya Rosauro wraz z Orkiestrą Akademicką AM w Bydgoszczy. Występował w czołowych instytucjach kulturalnych (Filharmonia Narodowa, Teatr Wielki, Filharmonia Bałtycka).




Janusz Szrom

Jazzowy Wokalista Roku wg. plebiscytu miesięcznika "Jazz Forum" w latach 2009, 2010 i 2011. Kompozytor, aranżer, pedagog, doktor sztuki muzycznej. Za początek swojej profesjonalnej działalności na scenie muzycznej przyjmuje rok 1994, w którym zajął II miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Wokalistów Jazzowych w Zamościu. W kolejnym roku otrzymał jedno z najważniejszych wyróżnień dla młodego artysty - nagrodę publiczności "Klucz do kariery" na festiwalu Pomorska Jesień Jazzowa 95. W tym samym roku ukończył z wyróżnieniem edukację na Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.

Jako jeden z bardzo niewielu polskich wokalistów jazzowych ściśle trzyma się wytyczonej sobie przed laty jazzowej ścieżki, nagrywając i koncertując z muzykami stanowiącymi trzon polskiej sceny muzycznej: Ewa Bem, Krystyna Prońko, Irena Kwiatkowska, Andrzej Jagodziński, Włodzimierz Nahorny, Wojciech Młynarski, Bogdan Hołownia, Jacek Meira (Niedziela), Zbigniew Wrombel. Jego głos usłyszeć można na ponad trzydziestu płytach CD. W 2008 roku Janusz Szrom został wybrany przez legendarnego Michela Legranda do wspólnego występu podczas jubileuszowego 50 festiwalu Jazz Jamboree.Jest autorem projektu muzycznego "Straszni Panowie Trzej", pierwszego jazzowego opracowania piosenek Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory. Dwa spośród jego albumów otrzymały status "Złotej Płyty": "Straszni Panowie Trzej" oraz "Pogadaj ze mną". Obecnie członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego.   




Zbigniew Wrombel

Muzyk - instrumentalista, kompozytor i aranżer. Gra na kontrabasie i gitarach basowych. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie kontrabasu. Od wielu lat zalicza się do czołówki muzyków jazzowych w Polsce. Grał w takich zespołach jak String Connection, Walk Away, Air Condition Zbigniewa Namysłowskiwego, Vintage Band Spirituals and Gospel Singers, Classic Jazz Quartet i wielu innych. Współpracuje też między innymi z takimi muzykami jak Jan Ptaszyn Wróblewski, Krzesimir Dębski, Henryk Miśkiewicz, Jarek Śmietana, Tomasz Szukalski oraz wokalistkami: Haliną Zimmermann i Justyną Szafran. Brał też udział w wielu festiwalach jazzowych, a także w międzynarodowych projektach jazzowych z udziałem takich artystów jak Keith Dunn, Eb Davies, Jean-Paul Bourelly.

Współpraca na innych "frontach muzycznych" obejmuje różne formacje artystyczne takie jak na przykład orkiestry Zbigniewa Górnego, Wiesława Pieregorólki, Alex Band, Kukla Band. Grał też w legendarnym zespole "Marek & Vacek".

Zbigniew Wrombel jest basistą uniwersalnym grającym na różnych instrumentach basowych: gitarach cztero-, pięcio- i sześciostrunowych, progowych i bezprogowych oraz na kontrabasie akustycznym i elektrycznym. Jego wszechstronne zainteresowania muzyczne sprawiają, że porusza się swobodnie i chętnie po różnych obszarach stylistycznych. Preferuje nowoczesny jazz akustyczny i elektryczny zabarwiony odcieniami rhythm' n' bluesa, funku i muzyki latynoskiej. Prowadzi swoje własne zespoły jazzowe, najczęściej tria i kwartety. Lubi też pracę w studiach nagraniowych, gdzie jest chętnie zapraszany, nie tylko przez muzyków jazzowych. Jako muzyk studyjny nagrał wiele sesji z różnymi artystami, m.in. ze Zbigniewem Wodeckim, Andrzejem Zaucha, Ryszardem Rynkowskim, grupą Vox, Eleni, Krystyną Prońko i innymi.

Obok działalności koncertowej i studyjnej Zbigniew Wrombel często angażuje się w pracę dydaktyczną, prowadząc zajęcia na warsztatach muzycznych i jazzowych między innymi w Chodzieży, Puławach, Pułtusku.


 


Piotr Wrombel
Pianista, kompozytor oraz aranżer o wszechstronnych zainteresowaniach muzycznych. Oprócz fortepianu gra także na instrumentach klawiszowych. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie fortepianu Wojciecha Niedzieli w 2002 roku. Należy do grona nowoczesnych muzyków jazzowych. Uczestnik festiwali i konkursów jazzowych takich jak Jazz Juniors, Jazz nad Odrą, Konkurs Improwizacji Jazzowej, laureat XXV
Pomorskiej Jesieni Jazzowej w 1999 roku w Sextecie Jerzego Małka uhonorowanym przez publiczność nagrodą "Klucz do kariery", a także zdobywca nagrody dla najlepszego instrumentalisty podczas III Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowo-Bluesowych w roku 2000 w Gdyni.
 
Bierze udział w wielu projektach jazzowych o zróżnicowanym charakterze współpracując z takimi artystami jak Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Jarek Śmietana, Wojciech Mrozek, Piotr Baron, Krzysztof Przybyłowicz, Piotr Biskupski, Adam Czerwiński, Zbigniew Lewandowski, Krzysztof Zawadzki, Mike Russel i Krzesimir Dębski. Jest także aktywny na scenie muzyki gospel i pop. Do grona wokalistek i wokalistów z którymi występuje zaliczają się Edyta Górniak, Ewa Uryga, Kasia Cerekwicka, Tatiana Okupnik, Marysia Sadowska, Kasia Klich, Krzysztof Kiljański,
Janusz Szrom i inni. Gra także w big-bandach jazzowych Zbigniewa Namysłowskiego i Jerzego Szymaniuka oraz orkiestrach rozrywkowych takich jak Kukla Band, Alex Band i Orkiestra Tomka Szymusia. Od 2008 r. prowadzi działalność pedagogiczną nauczając fortepianu jazzowego na Uniwersytecie Lubelskim im. Marii Curie Skłodowskiej oraz w Zespole Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina i Policealnym Studium Jazzowym przy ulicy Bednarskiej w Warszawie. Od kilku lat bierze udział w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży kierując sekcją rytmiczną akompaniującą wokalistom jazzowym w klasie Janusza Szroma.



 
Krzysztof Szmańda

Ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie perkusji w 1999 roku. W latach 2000-2002 odbył podyplomowe studia w Thornton School of Music University of Southern California w Los Angeles, gdzie doskonalił swe umiejętności u boku m.in. Petera Erskinea, Ndugu Chanclera, Erika Forrestera i Johna Claytona. Jest współzałożycielem poznańskiej formacji - Soundcheck, która w październiku 2004 roku zwyciężyła w międzynarodowym konkursie jazzowo-bluesowym w Usti nad Łabą (Czechy), a w kwietniu 2005 roku zdobyła Grand Prix festiwalu Jazz Nad Odrą we Wrocławiu. Szmańda został tam wyróżniony indywidualnie przez jury festiwalu. W listopadzie tego samego roku Soundcheck zdobył drugą nagrodę w konkursie Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze oraz Klucz Do Kariery podczas Jesieni Jazzowej - Gorzów Jazz Celebration. Krzysztof Szmańda współpracuje z Big Bandem klubu Tygmont w Warszawie, prowadzonym przez Zbigniewa Namysłowskiego, ponadto z zespołami Kuby Stankiewicza i Ingi Lewandowskiej, Mariusza Bogdanowicza, Zbigniewa Wrombla, Marcina Olaka, Olega Kirejewa, Keitha Javorsa i Trifonidis Orchestra.

Jest członkiem międzynarodowego kwintetu jazzowego Kattorna, który w październiku 2006 zdobył nagrodę publiczności na konkursie Berlin Jazz Award, a w listopadzie 2006 - trzecią nagrodę na Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze. Na festiwalu w Jeleniej Górze Szmańda otrzymał nagrodę specjalną.

Krzysztof Szmańda zatrudniony jest na stałe w zespole orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, współpracuje też orkiestrami Filharmonii Narodowej oraz Sinfonia Varsovia.

Barock Quartet

barock quartet

Wojciech Kołaczyk – skrzypce
Dariusz Groblewski – skrzypce
Zbigniew Szczęch – altówka
Michał Litwa – wiolonczela
 
Muzycy Barock Quartet koncertują wspólnie od wielu lat. Występowali w Polsce i Europie w wielu prestiżowych salach koncertowych – w Muzeum Ermitaż w St. Petersburgu, w Filharmoniach Narodowych w Wilnie oraz w Warszawie, w Teatrze Strindberga w Sztokholmie, w Kościele w Skale w Helsinkach, Tallinie, Lyon, a także w Hamburgu, Moskwie, Edynburgu, Londynie, Barcelonie oraz innych miastach europejskich. Doświadczenie zawodowe skłoniło muzyków do organizacji w rodzinnym mieście festiwalu poświęconego muzyce kameralnej.

Wielokrotnie brali udział w koncertach organizowanych przez instytuty kultury polskiej, konsulaty i ambasady RP. Nagrali wspólnie wiele płyt. Brali również udział w nagraniach jako muzycy sesyjni. Koncertowali z doskonałymi muzykami - z Kevinem Kennerem, Janem Staniendą, Marianem Lapsansky, Włodzimierzem Nahornym, Andrzejem Jagodzińskim oraz takimi zespołami jak: Kroke, Filip Jagodziński Trio, Prima Vista, kwintet dęty NOSPR.

W 2006 roku muzycy uhonorowani zostali nagrodą Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego „za wzbogacanie dziedzictwa kulturalnego województwa”.